Friday, April 22, 2011

Nak buat jalan sendiri la camni

Alangkah bestnye kalau ade jalan sendiri..senang nak pergi kerja..senang nak pergi jalan-jalan...dan paling penting,tak mengganggu orang berak kat tepi jalan...aku tak menyusahkan orang berak..orang berak tak menyusahkan aku gak...(mood:nak berak ni sebenarnyer....)

Tapi apakan daya abah aku bukan nijab dan mak aku bukan rasmoh nak soh diorang buatkan jalan untuk aku..terpaksa la aku berkongsi jalan dengan rakyat sekalian...tapi masalahnye,bila berkongsi jalan dengan orang lain,cam-cam masalah timbul dan buat aku nyampah...

Senang-senang aku listkan jela..senang sikit nak bace:

1. LORI
    -aku nyampah bile ade lori espicially lori tanah yang kedabak besar...kalau diorang bawak pelan-pelan xpe la..ni tidak,mengalahkan pakcik Shumaker bawak keter F1..loagi menyampah bile time pagi-pagi nak gi keje..dah la jalan Johor  yang aku lalu kecik,diorang leh plak merempit..adui..aku sebagai penunggang kapcai yang berhemat terpakse la pelahankan cikit motor aku...bahaye tol..

2.KERETA DAN ADIK BERADIKNYA
   -ha..yang keter pun xkurang ajarnyer gak bwak keter cam kene kejar ngan bini mengamuk...2 driver laki...yang perempuan lak bawak cam nak terberanak dah gayenyer...paling aku takot time diorang dari arah bertentangan nak potong keter depan die..pentang-pentang aku bawak moto,diorang dengan selamber je makan jalan orang..naseb baek aku ikot tepi..kalau aku kat tengah ke ape..jadi superman aku lagaknyer...xdapat aku terbang bukan sebab nak selamatkan orang tapi sebab xdapat selamatkan diri dari ngelak keter-keter camni...DAMN!

3.PEJALAN KAKI
   -pejalan kaki pun kadang-kadang menyampah gak aku terutamenyer pelancong asing...eh,pekerje asing...xkisah la...indon ke,bangladesh ke vietnam ke myammar ke..xkisah la yang mane-mane asalkan diorang pekerje asing....orang kite berbudi bahase sikit time jalan kaki....diorang ni,kalau melintas jalan,cam jalan bapak diorang je..cam diorang wat kat negara diorang je...sikit pun xde perasaan bersalah bile lintas jalan...ade keter ke,ader motor ke ngah lalu,selamber je diorang lintas....pernah sekali aku nak terlanggar mat vietnam nie..die baru balek keje kot kat kilang seberang jalan..yang aku ni,ngah cilok-cilok time tu..tengah sedap cilok-cilok(bawak 40 je time 2)..yela jalan kecik pastu agak jem mase tu..tengah sedap cilok,ntah dari mane datangnyer mat vietnam 2,ttbe je muncul depan aku..dalam 1-2meter depan aku kot..mengelabah aku ngelak die...sikit je lagi dalam 2inci kot jarak mto aku ngan die...maka terbau la perfume giorgio armani bau badan yang sama waktu dengan lubang jamban...naseb baek aku terer mengelak,kalau tidak..abes die aku lenyek...aku hon die dan tunjuk jari tengah aku(tipu je..)..tapi yang nyirap,aku toleh die,die buat-buat cam xde ape yang berlaku kat die je...siap pandang aku cam aku lak yang bersalah..siot je mat vietnam tu...xde budi bahase tol..maybe sebab xde artis kt vietnam yang nyanyi lagu budi bahasa budaya kita yang dato ct nyanyi tu...ah!!g mam la same die...(Astagfirrullahal'azim..)

yang mat motor setakat nie,memberi kerjesama yang baek...xde plak yang wili depan aku ke,superman depan aku ke..setakat ni xde aku jumpe..SYABAS PENUNGGANG MOTOR!!

jadi kesian lah kami yang bawak motor ni..kami ni bawak kenderaan kecik je..orang cam kami la yang selalu jadi mangse korang yang bajet lulus JPJ tp sebenarnye xlulus pn....jalan ni utk sume orang bukan korang je yang lalu..jadi jadi lah pengguna jalan yang prihatin





KHIDMAT PESANAN MASYARAKAT INI DIBAWAKAN KHAS OLEH SAYA...
SEKIAN TERIMA KASIH!



p/s:lame dah xtaip entry baru...padehal hari-hari ngadap PC..ape daa....

No comments:

Post a Comment